12 januari 2011

Sleepytime ;)

Overkligt, men samtidigt ytterst verkligt. Vi har köpt spjälsäng.
Det finns MASSOR med spjälsängar på Blocket och kostar kring 200-400 kr för de vanligaste (tex Gulliver från IKEA, nypris 800). Varför ska man köpa nytt när slitaget är minimalt och massa folk vill bli av med sina?
Kruxet i det hela är ju att vi inte har bil, så att köpa säng och kånka hem den blir rätt knepigt med foglossningar. Även om man skulle köpa en ny så måste man ju få hem den också på något vis, och hemkörning från IKEA kostar 500, och 1300 kr sammanlagt för en spjälsäng går jag bara inte med på.
Så jag la ut en annons på Blocket.

"Vit spjälsäng köpes, standardmått. Gärna med justerbar bottenplatta.
Vet att det finns många annonser ute, men vi behöver hjälp med transport. Vi bor 10 min från Slussen och kan tänka oss att betala en hundring extra eller så om någon kan köra ut den till oss."

Efter en halvtimma fick jag ett mail från en kvinna som bor i Nacka; Vit spjälsäng (Gulliver) med ny madrass, er för 150kr inklusive utkörning.

Som hittat! Hennes sambo var nyss här och bar in den till mig. Supertrevlig, antar att vi gjorde dem en lika stor tjänst som de gjorde oss.

Nu står den där, vit och fin och bara väntar på en bebis. Jag har också köpt ett sängskötbord (begagnat) i vitt med en söt dyna på, och längst in i hörnet har jag tänkt köpa en (begagnad) gungstol och göra en mysig amningshörna med en fin lampa. På väggen ovanför sängen ska vi skruva upp hyllor, och sen har jag sett fina korgar som vi kan ha där med blöjor och salvor och servetter och massa annat.



På fredag är det 4 månader kvar. Mys!

Inga kommentarer: