09 januari 2011

Kan ni fatta..

..att jag ska gå omkring och bli större i 17 veckor till?!


Oh lord!

Idag tog jag ett dopp i mitt kära efterlängtade badkar för första gången på flera veckor. Det tyckte bebisen om!
Jag låg och kollade på magen som huffade och knuffade på, ibland petade det ut säkert en centimeter eller två. Flera, starka sparkar åt alla håll och kanter. Jag känner ju ofta sparkar och kullerbyttor, men dessa var så starka och tydliga att det blev små mini-tsunamis på vattenytan.

Efter fredagens monsterpass med kånkande av resväskor hade jag rätt mycket sammandragningar natten mot lördag. Innan jag fattade vad det var och googlat om det, kändes det rätt obehagligt. Nu vet jag ju hur det känns och varför det kommer, så jag får anpassa mig efter det. Måste gå saktare, stressa mindre och bära/lyfta minimalt. Hur jag ska klara 4 månader till på jobbet är en gåta..

Idag har vi städat och rensat källarförråd och vindsförråd, för att göra mer plats och mer organiserat.
Vi måttar och mäter för spjälsäng och hyllor. Kollar på lådor och förvaring och förbereder oss.
Man behöver ju inte stressa ihjäl sig, men det känns skönt att fixa och dona, plus att det är mysigt. Ordna så att våran lilla familj får det bra :)

Inga kommentarer: