21 oktober 2010

Oturskväll

Igår skulle jag poppa popcorn i kastrull.
Det gick åt helvete.

När poppandet var klart skulle jag hälla över popcornen i en skål. Jag var rädd att bränna mig, så jag höll bara i ena handtaget och i locket med den andra handen.
Det var ju dumt. Fetbrände mig av ångan på hela tummen!
Slängde ner allt i diskhon och skulle slita fram närmsta grej från frysen, hittade ett baconpaket. I all hast råkade jag riva ut istärningsbyttan (precis nypåfylld) och det blev en stor pöl nedanför frysen. Baconpaketet var för rakt och det var supersvårt att kyla tummen. Spolade under kranen istället, visade sig att det var supervarmt vatten och det gjorde förjävligt ont. Bytte till halvkallt (lärde mig på nån första hjälpen att man ska ha kroppstemp på vattnet), och det blev lite bättre.
Då märker jag att Kumar ligger och rullar sig i vattenpölen och det blir ännu mer blött på köksgolvet. Ids inte fixa så jag slänger ut lite handdukar och schasar iväg katten. Vilken pärs!
Jo, och popcornen blev brända för dom fick ligga kvar i supervarm kastrull för länge... Crap!





Inga kommentarer: