20 oktober 2010

Sjukling

Har varit hemma från jobbet en vecka pga förkylning. Ungarna på jobbet är snoriga och om snoriga ungar kommer till dagis blir fröknarna sjuka. Just nu är dom 4 fröknar på 30 barn. Vanligtvis är vi 7 fröknar på 37 barn. Så kan det gå...

Jag har vansinnigt långtråkigt. Kan inte göra annat än ligga på soffan och se på serier, jag är slut i kroppen. Orkar på sin höjd gå ner till Lill-Ica och köpa mjölk. Men det är en ansträngning.

Mår dock bättre idag och planen är att jag ska åka till jobbet imorgon.
Mår för övrigt helt okej med tanke på att man är gravid.
Illamåendet har avtagit en del och jag är inte lika bottenlöst trött. Jag har faktiskt klarat av att vara vaken efter tolv nu, två gånger! :)
Magen putar lite lite, men det ser mer ut som en chipsmage än en bebismage än så länge..

Jag längtar hem, tror det är hormonerna (och förkylningen) som svallar litegrann. Jag vill ha jullov, täckbyxor, mandarinfrossa med Lisa, spela spel hos mamma och pappa, kramas med Simon, spela kort på stugan..
Tända brasor, tända ljus, handla julklappar och koka knäck. Har dock aldrig lyckats få igång en brasa, brukar inte köpa julklappar och har än i mitt liv aldrig gjort knäck... Men tända ljus är jag en hejare på!
Julstämning och mys.
2 månader kvar, hemresa 19/12.

Nä, nu måste jag ta en Alvedon och en kopp te och bli frisk!



1 kommentar:

Vissla sa...

Krya på dig!
Måste träffas till jul så att jag får se den fina magen! // Helena