27 mars 2009

Är inte mina blogginlägg är lite mer positiva nu?

Jobbet var riktigt kul. Igår var det även en annan tjej som provjobbade, tror hon hette Sara. Hon sög så brutalt att man inte visste vad man skulle göra, kunde inte bära tallrikar och hade utstrålning som en toalettborste. Dessutom hade hon begärt 249 kr/timmen!
Hon skulle egentligen jobba nu i helgen, men var som sagt, brutalt värdelös, så hon fick inte komma tillbaka och jag fick hennes pass :)

Imorse åkte jag på den andra jobbintervjun, det var väldigt intressant. Jobbet var som driftschef på ett litet, men mysigt café precis vid Slussen. Vi klickade direkt, tjejen som intevjuade och jag, och vi hade mycket gemensamt. Hade fått chansen om jag inte skulle åka, vilket hade varit kul, men men.
Inte riktigt min typ av café, ekologiskt, fairtrade och indiskt/afrikanskt/bohem-söder tema, men definitivt en utmaning. Äh, det kommer fler chanser.

Efter mitt hetsinlägg mot vårdcentralen om p-piller fick jag ett tips av Desse om MamaMia-kliniken. Ringde dit imorse kring 8, pratade med en supertrevlig barnmorska, fick komma dit kl 9 och hämta ut ett recept för ett helt år. Ingen undersökning, inga sura miner, inget dömande.
Självklart ska man kolla sig och vara försiktig när det gäller p-piller, det är en medicin och man bör respektera regler och bestämmelser, but still! Jag bad om hjälp för tre månader på vårdcentralen och tanten lägger på luren i örat på mig. Det är respektlöst!
Så, tack Desse för tipset!
Och tack Vårdcentralen i Piteå för ingenting...

Imorgon ska jag jobba, söndag ska jag förhoppningsvis träffa Vivi och Anders, måndag börjar min kurs på Stockholms Universitet, tisdag ska jag jobba heldag på dagis.. Resten får framtiden utvisa :)

16 dagar kvar tills jag får träffa världens bästa Lisa...!

Nu ska jag se ett House-avsnitt innan jag åker till jobbet.

1 kommentar:

Vissla sa...

Det verkar lösa sig bra för dig Hanna. Det är roligt att höra! Trött blir man när man jobbar med små barn, dock inte i kroppen men i knoppen. Ha det bra!/ Helena