25 mars 2009

från noll till hundra

Hej och hå.
Nu är det mycket. Har jobbat två dagar nu på dagis från tidig morgon, helt slut när man kommer hem.
Så imorgon jobbar jag på dagis fram till tre, sen åker jag direkt och jobbar i en restaurang på ett femstjärnigt hotell i Gamla Stan. Det blir nice, lär ju dock somna gott på kvällen :)
Sen på fredag ska jag upp halv 11 på en arbetsintervju till ett jobb jag egentligen inte vill ha. Men man kan ju kolla läget iaf :)

Jag har varit på intervju för jobb hos en kille som heter Paul. Det var ett väldigt givande möte, han såg min fulla potential och erbjöd mig hovmästartjänst till hans restaurang i Tylösand. En restaurang som ligger på stranden, en bit ute i vattnet, där gräddan av gräddan håller till på sommaren, kändisar och prinsessan Madeleine ni vet :)

Det blir nu inte så att jag tar den tjänsten, men det är en ego-boost att bli erbjuden den.
Jag ska hem till Piteå i sommar, och det kommer bli awesome..

Efter jobbet idag mötte jag upp Johan i Nacka Forum, vi var sugna på våffla denna våffeldag. 0 av 10 restauranger serverade våfflor!! Skandalöst..
Kompenserade det hela med ekologiska pannkakor på ett fik. Nästan samma, men ändå inte alls.

Nej nu ni, nu är jag helt slut. Måste sova, ungarna tar kol på mig..

Jag saknar Lisa!!

/H

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur kan du missa ett sådant jobberbjudande. Piteå finns ju kvar.

Anonym sa...

Tror du inte du ska tänka om. Piteå är inte er framtidsstad

Anonym sa...

jag är inte anonym utan mormor. Jag är den senare inte den första