15 februari 2009

Jag såg en ängel

Jag såg en ängel idag, ja jag är nästan säker på det iallafall. Hon utstrålade nått som jag aldrig hade sett förut, nått som jag då inte riktigt kunde sätta fingret på. Men att hon var speciell det visste jag redan då. När hon log mot en så kunde man inte göra annat än att le tillbaka, hon utstrålade en skönhet jag aldrig tidigare hade skådat, jag blev knäsvag och orden fumlade ur munnen när jag försökte tala. Även dom kallast vinterdagarna var varma i hennes närhet, hon var som en perfekt sommar dag året runt. Hennes skratt kunde få dom bittraste gubbarna att dra på smilbanden. Jag blev förälskad vid första ögonkastet. Jag hade aldrig riktigt trott på sånt förens nu. Nu förstod jag verkligen att ordet vackert hade en innebörd. Det stod ju precis framför mig, jag kunde inte missa det. Hade rummet varit kolsvart hade jag ändå sett henne lysa i mörkret. Jag blev som en liten pojke igen i hennes närhet. Det pirrade i magen på mig och kände ruset av lycka när hon passerade min närhet. Hon hade en doft som man blev yr av kärlek på. Hennes doft skulle aldrig lämna min näsa. När hon vidrörde mina händer för första gången kändes hennes händer som silke av det finaste slaget. När hon försökte prata med mig fick hon luddiga svar tillbaka, jag blev förblindad av hennes skönhet. Min hjärna slutade tänka på att formulera meningar och tänkte istället på hur det skulle att få vakna en morgon brevid henne. Hon brukade för det mesta se lite fundersam ut efter våra korta samtal men brukade bjuda på ett skratt som fick mig att bli all deless kär. När hon inte var i min närhet så var hon i mina tankar. Brukade komma på mig själv att jag gick runt och log och nästan små skrattade. Morgonen kom tillslut när jag vaknade brevid henne. Nått som jag aldrig glömmer! Vi blev löjligt förälskade i varandra, ni vet bara sånt där man ser på film. Vi spenderade långa mornar utan att kliva upp ur sängen. Vi brukade öppna fönstret fast det var mitt i vintern bara för att ha en anledning till att få stanna undertäcket och hålla om varan. Om paradiset var på riktigt så var jag där! Jag visste att min kärlek till henne skulle vara för alltid.

Jag längtar till vi får sova brevid varandra igen.

Jag såg en ängel en dag. Idag så är den ängel min. Hanna den ängel är du.

/C

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nåååh!!!! Ni är så söta =)

Anonym sa...

Det var väl bland det sötaste jag hört/läst!

Anonym sa...

"Brukade komma på mig själv"? tihi=)

Anonym sa...

nåååh!!! de där var verkligen riktigt sött!=)

ps. jag har inget med föregående kommentar att göra, eller har jag? hmm... =)

Anonym sa...

Fan blir nästan lite avis! :D
Fint det där är det!

PS. Kommer till Stockholm i helgen vettu! DS