03 februari 2009

ALLMÄN FUNDERING!

Alltså, jag måste få fråga en sak. Är det jag som är konstig, eller får ni också julstäming efter jul? Där mitt i december har jag svårt att få fram den där julstämingen som man hade när man var liten, när julen var magisk och dagarna gick såååååå sakta.
Julafton kommer och går ganska obemärkt nu för tiden, tycker det är trevligt när man samlas familj och släkt och så, men det är ju som inte riktigt nått mer.
Men så nu, när jag läser en och en halv månad gamla julhälsningar på mejlen, då är det nått som vaknar. Lite känsla, lite mysstämning. Jag önskar jag kunde spara den i en ask och ta fram den nästa jul, där kring första advent och att stämingen spred sig som magiskt stoft som från en Disneyfilm.
Nu vill jag känna lukten av tändstickor som släcks efter man tänt ljusen, ni vet, den där brända doften som kan få en att tänka på jul mitt i sommarn. Jag vill pyssla och göra marsipangrisar och klippa ihop såna hjärtan av papper som man flätar ihop som blir små korgar i granen som är överjobbigt knepiga att få ihop.
Nu vill jag ha jul igen...





Nån som känner igen sig? Someone?

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är ju wierd.
Julen är överskattad. Det enda som är sweet är att så julklappar och äta knäck. Sen är det ju kul att samla ihop släkten också.
Men det känns ju ändå inte som att det är nått speciellt.

Jag tror det är sen Arne slutade tända ljuset på julafton.

Bring Arne back!!!!