18 januari 2009

vägra vuxenliv

Okej - vi har officiellt tråkigt.
Vansinnigt seg helg, håller på att bli galen. Jag har sett första och andra säsongen av Sex and the City och hela första säsongen av Lipstick Jungle, Christofer har sett hela andra säsongen av Prison Break.
Vi pratar 15 timmar serietittande.

Har skickat ut fyra jobbansökningar för min egen del, Christofer ska gå imorgon på några ställen och kika. Jobb måste sökas, lägenheter måste ordnas, vänner måste hittas.

Egentligen önskar jag att vi kunde åka hem till Piteå, bo med Vivi och Anders i lägenheten med två efterlängtade katter och jobba. Tror dock inte att jobbmarknaden blommar i Piteå...
Vi har tänkt jobba den här våren för att tjäna ihop lite pengar, något som faktiskt är rätt svårt i en så pass dyr stad som Stockholm.
Hemma skulle vi kunna jobba rumpan av oss och spara var enda krona vi tjänar.
Önska önska önska.


Någon som har ett jobb till oss där hemma i Piteå?
Allt (på riktigt allt) av intresse.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker ni ska flytta hem! Snart flyttar jag hem och då kommer jag behöva min Lubbe!! Stockholm är överskattad! =)

Anonym sa...

Önskar att vi hade timmar att erbjuda, men vi klarar oss ganska fint just nu... Någon helg då och då är allt... Men till sommaren ;)

Anonym sa...

jag kan pröjsa er 20spänn/h var om ni gör mig sällskap i oslo denna veckan ut=) är sjukskriven och har tråkigt=/

puss och kram