19 januari 2009

I need a job

Ser på ett program på ettan nu om stökiga människor. De påstår att de inte kan jobba eller vara kreativa om det är städat runt omkring dem. Einstein och Edison var tydligen stökpellar, och som vi alla vet, smartpellar också.

Jag är inte stökig, jag älskar ordning och reda.
När jag får skriva en lista om saker som ska göras, och sedan pricka av uppgifterna en efter en, blir jag glad.
När jag ska packa en resväska och gå igenom alla grejer som ska med, vika, sortera och lägga i påsar och neccesärer, då njuter jag.

Det låter säkert som att jag är galen, men så är jag. Can't help it.
Fattar ni vad jag skulle passa bra på ett kontor med administrativa uppgifter! Fixa, boka, ringa, sätta papper i pärmar. Om jag blundar och fantiserar har jag ett headset och en tjock kalender i läder där jag skriver in alla mina viktiga möten.. :)


Jag har för mycket tid över! :)
Är detta mitt framtida jag?

1 kommentar:

Lisa Amanda Selberg sa...

det låter precis som min dröm! :)