20 januari 2009

Stockholm

Det ser inte så ljust ut på arbetsfronten. Jag har sökt en massa jobb nu, men man märker så tydligt att arbetsmarknaden står still just nu. Ingen vågar nyanställa, om man förstår ju.

Jag tror jag är lite beviken faktiskt, kanske därför man är så negativ.Jag skulle ju plugga mäklarlinjen, vi hade lägenhet fixad, Christofer skulle söka jobb. Det var ju så bra att plugga nu när marknaden är nere på bottenskrapet, jättetaktiskt.

Blev inte riktigt så, sitter här utan jobb båda två (således utan pengar också) i en lägenhet vi får hyra fram till den 13 februari. Blä.
Men samtidigt, känns skönt att man inte bundit upp sig i någon lägenhet ett år eller två, nu känner man sig mer fri faktiskt. Om Stockholm inte passar oss (eller om jag får för mycket hemlängtan) så kan man ju åka hem utan att bryta nått kontrakt.

Jag har basically sökt alla annonser jag fyller upp kriterierna till, och det är inte så många. Hade jag haft en civilekonom/civilinjengör-utbildning i ryggen hade läget varit annorlunda, ams.se har många såna annonser. Men få för mig...

Jag måste ändå säga, att det känns riktigt skönt att veta att man har någonstans att ta vägen. OM allt skiter sig, så finns alltid Piteå där. Gamla goa Piteå med familj, vänner och katter. Ska jag ändå ha långtråkigt så kan jag lika gärna ha det hemma.

Men vi är ju inte dom som ger upp direkt (eller?) så vi ska ge Stockholm lite tid. Kolla lite gratisgrejer och sånt.Bemöta Stockholm som vi gjorde med New York; varje stadsdel är värd att utforskas!

Synd bara att det är sånt jävla skit-stockholms-slask-väder!


Tacka vet jag snön i Piteå :)

1 kommentar:

Anonym sa...

känn bara lugnet hanna, allting ordnar sig och hemlängtan har man alltid. de är bara saker man får finna sig i=)

de går ju alltid att jobba på mcdonalds också=)