20 november 2008

Mor och Far

Då var det dags, mina föräldrar har äntligen anlänt. Det var väldigt trevligt att träffa dom igår. Vi begav oss kring tre härifrån igår och det har aldrig varit så kallt som. Jag var helt säker på att istiden var bara ett stenkast härifrån, men det skulle inte stoppa mig från att träffa mina föräldrar. Så vi klädde på oss ordentligt och begav oss ut i kylan, när jag inte längre kände av mina händer bestämde jag mig för att köpa ett par vantar. Efter när vi kom till hotellet var dom inte där så vi gick en sväng och kom tillbaka lite senare. Vi gick tillbaka till hotellet men till min stora besvikelse utan resultat. Bestämde oss för att vänta inomhus, och det tog inte så länge innan mina ögon såg två gestalter kliva ut ur en taxi, kunde det vara mina förädlar ? Jag granskade den lilla varelsen på ca 1,5 meter och den något längre mannen med en ordentlig ölmage och bestämde mig för att det måste vara mina föräldrar. Som en vilsen björnunge sprang jag ut till min mor och kastade mig i hennes famn, även min far fick en ordentlig kram, men det var lite svåra nu än förut att nå runt han på tanke att hanns mage hade växt lite sen sist jag såg han. Nu visste jag att jag hade saknat dom mer än vad jag hade trott. Hjälpte dom upp på rummet med deras väskor och snokade lite diskret om dom hade med sig nått kul. Lite godis tidningar...men vad var det här? En guld aktig vätska, javisst ! Whiskey, pappa slog upp fyra glas och skåla. Satt fint måste jag säga efter att ha utstått den kylan behövde man sig en liten bröstvärmare. Jag kände att jag behövde lite mat och tänkte, det är väll björnhonans uppgift att mata sitt barn? Efter en god måltid begav vi oss tillbaka till deras hotellrum för att dom var lite trötta vilket märktes ganska snabbt på pappa. Det var trevligt iallafall.

Nu är det en ny dag med nya äventyr








Dags att fara, vi ses

/C

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan
ser att ni kommit lyckligt fram och träffat glada barn så nu blir det nog jobbiga dagar för gamlingarna.Här hemma är det bra men blir nog lite kallare nu ca 8 gr.Lev o må och många kramar till er alla från mor,mormor o Leif

Anonym sa...

Fan va härligt=) Hälsa mor å far så gott så syns vi på några dagar =)