18 oktober 2008

Sushi

Trevligt med kommentarer, det känns roligt att skriva oftare när man vet att man har publik :)

Strosat på stan idag, Chinatown är...hmm.. intressant, men snuskigt och äckligt, hela området luktar död hund. Om man går österut på Canal street blir det bara värre och värre. Det finns en del bra affärer, men jag går bara dit om jag verkligen måste..
Idag var jag och Gabriella där för att söka efter ett bussbolag, men vi hittade det inte.

Jag mötte upp Christofer vid Penn Station (han kom in senare för han skulle blogga) och vi gick mot 42th St. Mitt när vi gick där så hör vi nått vi känner igen, norrländska! Jag var bara tvungen att fråga vart de kom ifrån, de var två Ume-killar (med grov västerbottniska) som var på semester. Norrland är aldrig långt borta!

Oh, jag har börjat köpa lite julklappar. So far har jag köpt till Simon och Vivi, och jag vet vad jag ska köpa till mamma. Superroligt att köpa personliga saker i en stad där det finns nått för alla!

Jag och Christofer har fått sushi-dille. Det är så gott! Det finns sushiresturanger på massa ställen, plus att man kan köpa de på väldigt många supermarkets, typ WholeFoods och Food Emporium. Kockarna står och gör den direkt, superfräscht.
Idag har Christofer lagat sushi åt mig, gott som bara den!
Så, fredagkväll, vi ska ta det lugnt, ska upp tidigt imorgon.
Imorgon ska vi nämligen till Atlantic City, woohoo! :)
/H

1 kommentar:

Jenny sa...

JA! Sushi är totalt beroendeframkallande. Jag äter det så fort jag får chansen. Kanske borde lära mig göra egen. Fast lite av tjusningen är ju för min del att hitta mysiga sushihak. Svårt i Umeå dock. Flyttar ni till Stockholm måste jag rekommendera mitt absoluta favvoställe, det ligger vid Odenplan, Itamae på Odengatan 62. Sen finns det ett ritktigt bra ställe ute i Alvik också, Art Sushi på Gustavslundsvägen 173... Nåja. Hälsa Atlantic City från mig!