20 september 2008

A day in life.

Satt på tunnelbanan och glömde bort att det var helg, så jag hamnade helt fel. Planen var att åka upp till Union Square för att köpa en bok, Shantaram, som tydligen ska vara bra enligt min bror, själv tycker jag att låter som indisk maträtt eller nått i den stilen. Hur som helst hamnade jag vid 14 St (fast på west side, union square ligger på east side) så så jag bestämde mig för att ta en liten längre promenad upp till som Central Park, den börjar typ vid 58 St eller nått sånt. Så med Counting Crows i lurarna började jag vandra.

Bara efter nån gata så hittade jag en lite mindre loppmarknad som jag gjorde en liten avstickare till. Stannade lite längre än vad jag hade tänkt mig. Jag började bläddra bland vinylerna, The Doors, The Who, Queen, det här var ju rena guldgruvan! Efter 12 LP skivor och 25 dollar mindre så begav jag mig vidare.

Med lite mera bagage än tidigare så tog det lite mer på mina krafter, det kurrade till i magen och jag visste direkt att det var ett tecken på att min mage behövde mat. Näsan min fann ganska så snart doften av smältost, jag tittade upp och visst var det en pizzeria alldeles framför mig. Käkade en slize och dock en cola, kalaset gick på 2 dollar.

Passerade Empire State Building.
Något senare kom jag fram till mitt mål, Central Park.




Tänkte att det var ett utmärkt tillfälle att öva min jonglerings kunskaper, nu var det Pearl Jam i hörlurarna som gällde.

Efter en stunds övande märke jag att det var nått annat som lockade mig, Jazz !
Nu var det dags att börja bege sig hemmåt. Tog vägen förbi Strawberry Fields och begav mig ner i tunnelbanan. Även här nere så bjöd New York på musik. Köpte en skiva av killen som stod och spela och klev sedan på tåget. Med lite små problem så tog jag mig tillslut hem.
Nu är det dags att njuta av Hannas hemlagde tacos och en kall Becks.
Simma lugnt /C

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, kul att läsa er blogg även om vi har nått en helt annan ålder och har lite andra infallsvinklar på livet. Vi är på besök i Ladera, utanför Los Angeles och ska stanna till 10 december. Ha det fortsatt bra på andra sidan det väldiga USA. Varma hälsningar Henny och Sten (Monica L:s föräldrar)

Anonym sa...

ey Shantaram! den låter brukar jag sjunga i fyllan!