20 september 2008

The Yankees

Igår var det baseball som gällde. Vi for upp till Yankees Stadium som ligger uppe i Bronx, norr om Manhattan. Matchen spelades mellan New York Yankees och Chicago White Sox.

The Yankee Stadium

Vi var på stadiumets fjärde sista match. Det var så gott som fullsatt och stadiumet tar 57000 personer.
Nästa år kommer matcherna spelas på nya Yankee Stadium mittemot, ett större.
Vi fick varsinn i love New York t-shirt av Gabriella(våran rumskompis) som vi var tvugna att ha på oss.

Yankees vita tröjar och chicago svarta.



Det var en ganska roliga sport att se på ett tag, tills typ fjärde "inningen". Jag upptäckte att min bror skulle klara av den här sporten konditionsmässigt, med andra ord behöver man ingen. Den mesta tiden stod spelarna stilla . Var lite svårt att förstå sig på reglerna men man greppade det efter ett tag. Jag fick se min första homerun som gjordes av Bobby Abreu, grym spelare tydligen.
Matchen slutade 9-2 till The Yankees.
Men tacka vet jag fotboll, mycket bättre sport!
Fick tyvärr slut batteri i kameran, så hann inte ta nå kort när stadiumet var nästan fullt och det var kvällsbelysning, men Gabbi tog kort, så vi lägger in några från hennes kamera senare.


Lite shysst graffiti utanför.
Ska nog fara till nån bar snart. Vi hörs ! /C

Inga kommentarer: