27 september 2008

27/9 (har vi varit här i 16 dagar???)

Sovmorgon både idag och igår, kl är väl kring halv ett.. Det har varit lite dåligt väder, lite regn, så man blir lite dåsig.
Igår var vi in till stan, det var ju ändå fredag. Tidsschemat här är annorlunda jämfört med Piteå. I Piteå dricker man en drink eller två hemma, kanske går och äter en bit mat, dricker ett glas vin, sen är kl 10 och man är klar för utgång.
Så är det inte här. Vid 6 tiden drack jag en drink, Christofer drack en Beck's, vi lyssnade på lite bra musik, sen drog vi oss in till stan. Hittade ett mysigt ställe i Lower East Side, det var typ en schysst bar med matservering fram till tolv. Mysig belysning, långbänkar i rustikt trä, fönstrena var öppna så man kunde sitta från båda håll, inne eller ute. Jag åt lax med skogschampinjoner, sötpotatis och sky med ingefära, Christofer åt en BLT med ägg. Han drack en öl som produceras i Brooklyn, jag drack en glas Sancerrre. Kring halv 9 gick vi ut från restaurangen, mätta åt belåtna. Lower East Side är ett livligt område, klubbar, barer, restauranger.
Men vid halv 9 har kvällen inte ens börjat, det är få som en har dragit sig för att gå ut och äta då. De flesta slutar kl 18, så deras utekvällar börjar vid tio, elva.

Vi gick på en supermarket, jag köpte InStyle och Glamour, sen åkte vi hem, och det var ett bra beslut. Christofer såg på jongleringstrix på YouTube och jag somnade kl 11 av en hemsk migrän.

Jaja, vi får ta igen det någon annan kväll!

Idag regnar det lite också, så jag tror det blir att stanna hemma och slappa.
Det känns som det är allt vi gör, och det känns förvånansvärt bra. Vi vaknar vid 11, äter frukost, duschar, segar lite, sen drar vi oss in mot stan kring 2, hittar på nånting, sen vid 6-7 åker vi hem, lagar middag, segar lite, ser en film och sen somnar man.
Alla gånger/kvällar man önskar att man vore ledig, när man varit trött och seg, det får vi ta igen här! Det här är som semester, bara lite annorlunda.

Men såklart, det kommer och går. Vissa dagar önskar jag att det hände tusen saker och att man kunde vraka och välja. I och med att vi knappt käner nån här så blir det ju lite knepigt.
Just därför skulle det vara super om nån kom och hälsade på oss! Nu när vi har så många roliga ställen vi vill fara på, men ingen att fara dit med.
Det finns bäddsoffor i lägenheten, fast det kan ju bli lite trångt då det bor 4 andra här, men men. Det finns många hostel/hotell i den här stan, så boende än nemas problemas!

Fundera på saken! :)

1 kommentar:

Jenny sa...

Hej vänner! Jag skulle mer än mest vilja komma och hälsa på, men jag tror inte jag kommer hinna göra det innan ni är på väg därifrån. Det låter som att ni har det toppen och jag är lite avundsjuk... Jag har det bara fint här hemma med mitt nya jobb och allt, men det ska bli skönt när jag har flyttat till Umeå, för som det är nu känns det som om jag bara hänger nånstans mitt emellan. Bor ingenstans riktigt. Ha en fin dag! Kram/Jenny