26 maj 2011

Livet just nu

Vi mår hur bra som helst. Vi får sova relativt mycket, hon vill amma rekordlänge, flera timmar ibland, men då sover hon som en stock efter det, ibland 5 om man har tur :) Amningen gör inte ont längre, jag har hittat mitt speciella sätt och en bra kräm att smörja in med. Ska fixa en till amnings-BH som jag kollat på under graviditeten. Det är ju svårt att veta vad man gillar innan man provat på det.. Men jag ska köpa en från Twilfit som man bara vickar ner, det funkar bäst för mig.

Favoritplagget just nu är pyamasar med fötter, helst sånna med dragkedja. Då vet man att hon alltid har strumpor på sig :) Navelskrumpen är lite äcklig och luktar lite funky, men den trillar snart bort och då kan vi börja använda lite andra kläder, vill inte att det ska skava och komma blod på dom, så vi kör på pyamasar dygnet runt nu.
Vi använder strl 50/56 just nu men har redan börjat lägga bort kläder som hon inte längre kan ha. Något säger mig att den här tösen kommer växa på rätt bra :)
Tur vi har MASSOR av 62/68.

Man lär sig otroligt snabbt hur man vill ha det och vad man gillar och inte gillar. Pyjamas med fot är bra, bodys som omlottknyts är också bra, men andra funkar med så länge det finns knappar i kragen. Hängselbyxor med inbyggda fötter är också super. Mössa med knyt är bra, och PoP-overallen vi fått låna av Erika och Dennis är suverän. Filtarna går varma här hemma, bra köp :)

Vi har verkligen allt. Jag skojar inte, vi har allt vi behöver, och ännu mer!
Så fort hon fått ett personnummer ska vi börja kolla på barnförsäkringar. Står mellan Trygg Hansa och Folksam.

Hon gillar att titta på ansikten när man gapar och på Pingu-speldosan när den spelar. Hon ligger helt still och tittar en i ögonen, ibland lite vindögt men det är rätt svårt att fokusera när man bara är 6 dagar.








Hon gillar att sova på pappas bröst, och mammas med för den delen. Hon sover bra i vagnen och otroligt bra i bärselen vi fick låna av familjen Stubbergaard. Man känner sig som en kängru, men hon slocknar direkt!
Hon sover på soffan och i vår säng men än inte i sin säng. Det blir sen..






Här ligger hon och kalasbajsar. Amningskudden funkar utmärkt som ryggstöd och när vi ammar.

Så, just nu läget under kontroll. Det kan lätt vara förändrat till imorgon ;)

Inga kommentarer: