17 april 2011

Nu är det vår

Nya blommor, sol och minst 20 grader varmt :)





En liten murgröna har flyttat in.





Två lådor med penséer, en med gula och denna med gul-blå.





Mynta, oregano, citrontimjan och en blomma där i mitten som jag inte riktigt har koll på vad den heter..





Christofer köpte mig en orkidé, och jag är SÄMST på att få dom att överleva. Dag 2 hade den tappat nästan alla sina blommor.. Så jag köpte två plastorkidekvistar (Lagerhaus, 39 kr) och fixade och trixade lite, nu ser dom jättefina ut igen :) Originalpinnarna är kvar så om den känner för att blomma igen så blir det kalasfint!

Sen har jag även luktärt, flitiga lisa och mer penséer på uppdrivning. Ska köpa en stor kruka och sätta fler garderobsblommor också att ha inomhus. Dom överlever allt, även mig :)

Inga kommentarer: