11 februari 2011

Storm




Bilden gör inte riktigt rättvisa för vädret, men det blåser så att det svajar i lyktstolpen kan jag meddela.

Att kalla det för kaos känns fel, ingen är ju förvånad av att det snöar och är totalt stopp i trafiken. Men snöstorm det är det iaf, det har snöat ca 3 dm sen igår och blåser 15 m/s.
Alla bussar till och från Nacka är inställd (så gott som alla busslinjer i länet är inställda), tågen går om än väldigt oregelbundet (fast på vissa linjer är det stopp pga elfel och spårfel orsakade av snön), pendeltågen har upp till 60 min försening.
Som jag förstått det på vänner är det skvatt omöjligt att få tag på en taxi..

Jag börjar kl 13, så jag kanske tar mig om vädret lättar lite.
Men hur tusan gör man om förlossningen skulle sätta igång i ett sånt här snöoväder?! Inga vägar är plogade, så ambulanserna får det nog ruskigt svårt...
Skönt att det inte är dags just idag :)

Inga kommentarer: