22 september 2010

Kyla/värme

Märkligt det här med temperatur. I sovrummet har vi ett fönster som alltid står öppet ca 7 cm med en hake.
Skönt att vädra ur under dagen, bort med kvalster och sånt.
På kvällarna går jag alltid och lägger mig själv, först. Antingen jobbar Christofer eller varvar ner framför TVn.
Då är det svinkallt i sovrummet, man får knappt upp nån värme alls fastän man har ett duntäcke och två fettokatter på sig, man ligger och huttrar.
Men så på småtimmarna när C smyger ner på sin sida så tar det cirka 5 minuter och vips är det stekhett, svetten rinner och katterna får sova på golvet.
Christofer har en kroppstemp på 56-57 grader Celsius, sängen är bara 160 cm bred och jag känner mig helt plötsligt som en svensk i en finsk bastu, och svettar mig fram till sjusnåret när man får gå upp och tvätta av sig nattens temperaturväxlingar.

Vad göra? Några kreativa förslag?

Inga kommentarer: