01 december 2009

Är jag gammal?

Ja nu börjar jag fundera om jag håller på att bli gammal, verk i mina leder och bakfull blir jag nu förtiden, inte bara bakis utan jag blir som Hanna bakis typ "sjuk".

Det var min sista arbetsdag på Aquavit igår och det skulle ju så klart firas. Jag bestämde mig för att gå och ta några öl med lite folk från jobbet, en av dom är en kille som är större en ett litet hus och halv irländare är han desutom. Det visade sig att dom där några öl blev några fler än bara några...

Vi startade lite lätt hos grannen, det vill säga närmsta ställe man kan få tag i öl på utanför Aquavit. Sedan drog vi vidare till en pub som heter The Liffeys där vi även hade rabatt i baren det var ju perfekt! Blev lite biljard som jag förlorade i. mer öl och en och annan shot slank ner i strupen. Nu blev det genast lite svårare att pricka biljardbollarna. Förlorade ännu en gång och upptäckde att jag inte är så bra på biljard som jag tidigare hade trott. Hade för mig att jag var ganska bra på högstadiet i sjuan, kom sedan på att det är snart 10 år sedan jag gick i sjuan. shit..

Hur som helst så fortsatte kvällen i drycker av glömska. Kände att det var jobbigt att gå ner för trappen till undervåningen på puben efter varje bar besök. Efter jag var, ja låt kalla det hyfsatt överförfriskad så bestämde jag mig för att ringa till Hanna. Samtalet lät typ så här, det vill säga som jag kommer ihåg det.

Heeejjj..jag tänkte stanna ute lite längre..typ hela natten och festa till 5 på natten! Hanna svarade med. Lycka till men du orkar inte det. Jag skrattade lite lätt och tänkte för mig själv jag är ju fan inte gammal!

Det visade sig att hon hade rätt, typ vid 01:00 var jag hemma och var helt slut och bra tankad. Gick och la mig direkt efter att ha sagt ett par osammanhängade meningar på sluddrande läppar.Vaknade idag när hon for till jobbet. Min bror kom förbi vid 11 tiden för vi skulle umgås lite, jag har fortfarande inte lämnat lägenheten jag sov större tiden när min bror var här. Magisk huvudverk....

Nu sitter jag här i Hannas gröna pyjamas byxor och en flaska vatten i handen och funderar på när hände det? Kan det vara så att jag håller på bli gammal ? Näää det är omöjligt.. !

/C

Inga kommentarer: