06 maj 2009

Helvete!

Jag blir så upprörd!
Såg ni Uppdrag Granskning ikväll? Missade ni det kan ni se det här. Ta några minuter av ditt liv och titta på det här programmet, det är viktigt!

Är väl inget fan av U.G. men de tog upp ett otroligt viktigt ämne ikväll: Äldreomsorgen. Eller snarare bristen på omsorg för äldre.
Gamlingar som sitter inne och väntar på döden, vissa har inte varit utomhus på flera år.
Jag blir fan helt jävla hysteriskt galen.
Det borde vara jävlat olagligt att dra in på pengar i vårdbudgeten. Det borde alltså fysiskt stå i grundlagen: mot lagen att spara inom vården.
Strukturera upp, javisst! Men inte dra in.

Jag är så upprörd att jag inte vet vad jag ska skriva mer.


.
.
.
Vad gör vi åt det här?

2 kommentarer:

You know who sa...

Det kanske är dags att du börjar engagera dig då. Det hjälper inte att sitta och vara upprörd=). Upp till kamp för de svaga i samhället!!! Viva la revolution!

är det nödvändigt att upprepa det? sa...

Oj, stavade visst fel där upptäckte jag. Pinsamt. Sånt där är viktigt förstår du. Gör om gör rätt. Viva la revolucion!