23 april 2009

Puh...!

Idag har jag varit på Bikramyoga på Gotlandsgatan på Söder.

Bikramyoga är det jobbigaste jag gjort i hela mitt liv.
Yogasalen var fin med ljus tända, det var 42 grader varmt (kanske inte låter så farligt, men tänk att det är 20 grader i ett vanligt rum..) och en helt stört vansinnig luftfuktighet.
Innan passet startade låg jag på yogamattan med ett medhaft badlakan på (i och med att det finns risk att halka i sin egen svett...!?) och bara vilade. Svetten pärlades, innan vi ens börjat!

Det går verkligen inte att beskriva hur mycket man svettas..

Kläderna är inte torra på en enda fläck när man är klar, efter 90 minuter, det verkligen rinner.
Trodde aldrig tiden skulle ta slut. Det var stört jobbigt från första till sista sekund!
På hemsidan står det att man kan börja må illa och få ont i huvudet. Yes, det stämmer,
man jag fick veta att man skulle ge det flera gånger och att det blir roligare med tiden.
Får väl se :)

Sen har Kim, Johan och Linus varit här och sett fotboll på Christofers nya pärla.
Det var trevligt, lärde mig en del (onödigt?) fotbollsvetande :)

/H

Inga kommentarer: