21 januari 2009

Onsdag kväll

Hanna har tycker jag är tråkig som inte skriver nått så jag tänkte ge det en chans.
Stockholm, vad ska jag säga om våran huvudstad.

Idag var vi ute och promenerade runt i stan. Kanske inte bästa tiden att vara i Stockholm nu, gråa skyar, slasken lägger sig som ett istäcke över skorna, vindens kyla piskar mot kinderna, det isar in i märgen. Men trotts detta så kan jag inte sluta tänka på hur fin och välbevarad våran huvudstad är. Söder som har massa trevliga krogar och caféer att bjuda på och för att inte prata om Gamlastan, husen är fantastisk fina alla ser olika ut. Inte som dom stela hyreshusen som alla ny byggen är.
Just nu så verkar det lite torrt på jobbmarknaden, men men får se vad som händer. Jag har iallafall varit och sökt jobb och får svar nästa vecka, även restauranger påverkas av vårats land ekonomiska kris. Det är lite dyrare att bo här nere men om andra klarar det, klara vi det, iallafall jag. Jag inte tänkt att stanna så länge men ett tag hade varit trevligt. Tillbaka till Piteå ska jag, det är nått som är säkert.

Vad händer på dagarna nu. Inte mycket är väl det mest ärliga svaret jag kan ge, väntan på att höra från jobbet jag har sökt är väl en grej. Mycket serier och har just börjat på att läsa en ny bok. Verkar vara grym!
Lite träning hinner jag med, måste ju komma iform till sommaren när jag ska och min far ska cykla vätternrundan. Hade även tänkt att besöka fjällen i slutet av sommaren och ta mig en rejäl vandring och avsluta med att ta mig upp på Kebnekaise.

Ska och träffa lite gamla lumpar kompisar till helgen vilket jag ser framemot, sänka en öl på Wirströms kanske.

Ska runda av nu, måste återgå till mitt asociala liv framför mina serier.

Vi hörs!

/C

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lubbe, har du börjat se How i met your mother än??

Anonym sa...

Nä inte än, är det dags eller?

Anonym sa...

Det är fan dags!! =)

Anonym sa...

Ey, ni två där!

Ska ni haka på lite köttmiddag eller något imorgon? Dra ett mail till mig på christoffer(schnbelA]snowrider[pungt)se om ni är sugna så kan vi höras!

Peace