27 november 2008

Onsdag

Frihetsgudinnan var helt ok, Ellis Island var intressant.
Anders hittade en släkting som imigrerat till Amerika 1911, väldigt lyckat.

När vi köpt biljetten och ställde oss för att vänta på första båten så hörde vi svenskar precis bakom oss. Hej, ja svenskar är då överallt, är ni här på semester, etc etc..
Självklart är de Pitebor (utflyttade till Umeå, men ändå). Jävligt liten värld alltså.
Vi kände dem inte, men vi hade gemensamma bekanta. Vivis arbetskamrats fru är hennes bästa väninna, de kände Lorentz väldigt bra (min fd granne som gick bort ifjol) i och med att de båda jobbade på SCA, ni vet, massa sånt.
Vi umgicks med dem från kön till första båten till när vi klev av sista båten, ni vet, Pitebor måste hålla ihop :)

Nu har Mjunkan och Kammen landat, Christofer är inne i stan och träffar dem och dricker en öl och surrar.
Själv har jag haft tjekväll med Gabriella. Vi har varit och sett huset där Carrie i Sex & the City bor. Det ligger nere i Greenwich, fast i serien "ligger" det på Upper East Side.
Sen åkte vi till IKEA, gick runt och kikade, åt middag, surrade i två timmar, köpte julfika (som vi ska ha som hejdå-fika på söndagkväll), nu ska vi dricka te och äta kakor.
Kommer sakna henne massor!

Jag hatar min dator, den är så jäkla trasig!! Först var det bara T-tangenten som krånglade, nu försvinner stora delar av ord när man skriver. Hela det här inlägget har tagit 30 minuter att skriva bara för att jag måste gå tillbaka och fylla i (dvs slå på tangntbordet). Datorn stänger av sig själv ibland, och när man ska lägga igen den i viloläge så stanar den aldrig av, den surrar på hur länge som helst. Den har virus, som inte går att få bort.. Popupfönster, jag överdriver inte, minst ett i minuten! Jag måste köpa mig en ny, den här går inte ens ha som backup-dator längre. Tråkigt. Min budget tillåter interiktigt stora inköp just nu.
Ska formtera den som sista försök.



Ja, men Happy Thanksgiving på er :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hej nu är vi i Märsta, tack för en trevlig semester.
Allt bagage är nu på plats i förrådet =). Nu drar vi till Habo.
Vi syns snart KRAM