15 november 2008

kom ihåg min namnsdag den 19:e

Ja, lite uppdatering då.

Här är bilder som jag tog vid Roosevelt Island.
Nice view över Manhattan..




För några dagar sen fick Christofer för sig att fota det han köpt här i NY, och jag följde hans exempel. Såhär på bild ser det så futtigt.. Är det här allt? Allt är inte med, men det är det mesta iaf.
2 väskor
5 par skor
2 almanackor
Några av mina tidningar :)
Stor ryssmössa
10 neccesärer (?)
Extern hårddisk
USB-minne
Smink (en hel neccesär full)
4 klänningar
Diverse koftor, linnen, t-shirtar, kjol
Shaker, vin-vakuumpump
Hårgrejor, rullar, schampoon (älskar mitt Fekkai, det är superbra)
m.m.. m.m....




Sen kortet togs har jag gjort några fler inköp, bl.a. en locktång som är en tum bred, den jag har hemma är så smal. Kostade bara 14 dollar. Lite hudkrämer, underkläder också. Det är roligt att kunna köpa saker här, speciellt när jag vet att jag inte kommer ha råd i Sverige för att det är så mycket dyrare.



Sen har jag gjort underbara fynd av grejor jag använder dagligen.
Min mascara (Maybelinne Define-a-lash) kostar 135kr/styck hemma, här har jag köpt 2 stycken för 55kr. Stört, men sant.
Min linsvätska kostar 95kr/flaskan hemma, här fick jag två för 120.
Men det bästa av allt, min hudkräm (Nivea Smooth Sensation) betalar jag 70 kr för futtiga 250ml. På Target var det specialpris igår, stora flskor med pump, 500ml PLUS Nivea lypsyl (som jag också använder dagligen), 5 dollar/styck, dvs 40 kr. Det är helt stört, jag köpte tre..! 1,5 liter hudkräm. I Sverige skulle jag ha fått betala 420 för samma mängd.
Här på bilden syns min pytteflaska från Sverige och mina jumbo-USA-size flaskor :)



Fredagkväll, jag och Christofer har varit i mysiga Park Slope här i Brooklyn för några drinkar på ett ställe som heter Burrito, mexicansk restaurang med skönt barhäng. Serverar tacochips och salsa till drinkarna, hur kan man säga nej? :)
Drack en Strawberry Daiquiri och en Piña Colada... mmmmm...


Dax för lite sömn, ska nog på fest i Park Slope imorgonkväll.. Åker nog till Greenwich på dagen, det är ett sånt trevligt område..






Jag kommer sakna den här staden så mycket....
Känns sorligt att det snart är över.

5 kommentarer:

Anonym sa...

den krämen är min bättis också

Jenny sa...

Hanna, jag saknar dig!!

Anonym sa...

hehe hanna, alltså, hur fan ska du kunna få med dig allt hem?? Du kommer ju typ ha 1 babiljon kilo övervikt!! =)

Vissla sa...

Shopping verkar vara sin grej! Du har minsann köpt på dig en del roliga grejer. Vad ska du med 10 necesärer till??? Helena

Anonym sa...

jadu mjunkan du har nog inte förstått att du och kammen kommer att bära hem en del =). Vilket vi oxå ska göra, så vi åker dit med tomma väskor. Men vad gör man inte för sina kamrater och sina barn.Vi syns snart.