07 november 2008

Newan

Fredag eftermiddag, klockan är snart 4. Ikväll ska vi iväg till en fransk restaurang för att fira Elisabeth som fyllde 23 igår (och fira hennes nya jobb på MTV). Restaurangen ligger i SoHo, jag och Gabi var där för någon vecka sen och fikade och då såg vi vår första kändis :) Joseph Gordon-Levitt (som spelar Cameron i "10 orsaker att hata dig") satt där och drack kaffe med sin kompis, vi tittade på han, han tittade på oss, och vi kunde inte sluta fnittra som skolflickor. Man har inte roligare än man gör sig.

Dit ska vi iaf ikväll, tills dess ska jag nog åka till Atlantic Avenue och köpa mig en stor neccesär. För två veckor sen fick jag, Gabi och Elisabeth tips om en hemsida där de reade ut smink som vanligtvis säljs på Nordstrom.com (svindyrt). Allt kostade 1 dollar styck, plus att vi hade en rabattkod som gjorde att vi fick halva priset. Vi gick lös som ganlingar, jag handlade för drygt 30 dollar och mitt paket kom i förrgår. Nu måste jag ha en större neccesär, det var så mycket grejer!
Vilka lyxproblem man har :)

Vilken tur att det finns Skype och webcam, i natt har jag drömt en mardröm om min lillebror Simon, så imorse var jag tvungen att ringa hem och kika på honom på skärmen bara för att försäkra mig om att han var okej. Det var han, och han har tydligen blivit juggler master 2008 också :)
Jag saknar alla där hemma, men jag saknar nog Simon mest av alla. Världens bästa bror!

Christofer kikade också på Simon i kameran, och blev så sugen på att jonglera att han drog till parken. För några dagar sen gick C på Dubé (den superbraiga jongleraffären) och kom hem med 6 nya jonglerbollar. Vet inte riktigt vad de heter, men det är som plastiga och helt runda (dvs inte fyllda med små kulor) och tydligen superbra. Jag kan också intyga att de lever om mer om man tappar dem i golvet. Inte lika mycket som käglorna dock...

Om 3 ½ vecka är vi tillbaka i Sverige. Det känns stört. New York känns hemma, som vanligt, normalt. Det kommer kännas fel att inte längre bo här, att inte längre hoppa på tvåan, trean, fyran eller femmans tåg till Manhattan, att inte befinna sig 10 minuter från allt man någonsin kan tänkas behöva. Jag kommer sakna Duane Reade, en affär/apotek som har öppet dygnet runt och som har det mesta man kan behöva. Det finns nästan 3000 DR i New York City, överallt, vilket innebär att du aldrig behöver vara utan något någonsin.
Det jag älskar med den här vistelsen är att jag känner mig så oturistig i den här staden. Hit kan jag åka på en tvåveckors semester utan att behöva känna mig främmande, jag hittar här och har "gjort bort" de saker man gör första gången man kommer hit. Att åka hit och hänga på sina favoritställen och favoritgator, det är nice :)

IYNY

1 kommentar:

Vissla sa...

Tiden går som sagt fort när man har kul! Njut nu av era sista veckor. Vi har just kommit hem från London som också är en rolig stad men inte går den upp mot NY.
Ha det nu bra/ Helena