22 oktober 2008

Listan

Jag har börjat få ett litet släng av panik. Vi har varit här halva tiden, och det är typ tusen saker jag vill hinna med innan vi far!
För att strukturera upp det hela har jag lagt till en lista här på bloggen, ni hittar den till höger, under besöksräknaren. To Do/See.

Det här är saker vi vill göra, åka till, titta på. Jag vet redan nu att vi inte kommer hinna göra allt, men jag vill försöka. När man läser listan låter det som vi inte gjort någonting alls. Det har vi.

Idag när jag gick ut från frisörsalongen "gjorde jag bort" några av de punkter jag velat se. Gick till Little Church Around the Corner, gick vidare till Flatiron Building (via Madison Square Park, check!). Sen vidare till Grace Church (där plaketter över offrena från Titanic finns) men de hade tyvärr stängt. Mötte upp Christofer på Forbes Galleries, och fick det avcheckat på listan också.

Så, kära bloggläsare, jag behöver er hjälp för att ta tummen ur rumpan och verkligen åka på alla dessa grejer på listan. Fråga ut mig: Har du gjort något från listan idag?! När ska du åka dit/göra det?
Kräv att jag ska lägga upp bildbevis att jag verkligen besökt dessa ställen!
Om jag känner lite press kanske man motiverar sig... Lite som att ha en träningskompis som sporrar en att visa upp bra resultat, att man gått ner ett kilo eller sprungit 5 kilometer.
Vill också klargöra att ingen motivation ni än försöker förmedla kommer få mig att springa. Aldrig!

Tack på förhand!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja med alla dessa rundturer så lär nog kilona rasa, men se nu till att ni sparar några av gobitarna åt oss.

Johanna Lundberg sa...

Hej!
Vet du hur länge det har tagit för era paket från Sverige att komma fram? Får man det till huset?

Anonym sa...

Paketen som vi fick hade nog tagit ca 7-9 arbetsdagar att komma fram. Två av paketen kom till dörren, men det från mamma var för stort, så jag fick en avi och var tvungen att hämta det på ett postkontor.. Vilket är en enda röra, får du en sån lapp så ring dit och hör innan om dit paket verkligen är där.