01 april 2012

Hallå hallå

Här har det inte bloggats flitigt, delvis har det varit mycket med flytten, sen kom mina föräldrar ner och hjälpte till med massa saker, rördragning, listklistrande och gardinsömnad bland annat. Sen har vi faktiskt åkt upp en sväng till Piteå, men det har jag inte kunnat skriva för det har varit en hemlighet för Christofers mormor Irene. Vi skulle överaska henne med att komma alla barnbarn och barnbarnsbarn på hennes kalas utan att hon visste om något. Men henne går det inte lura för hon kom på oss redan dagen innan när hon råkade stövla in helt oannonserad. Typiskt Irene att bara smyga på sådär ;)

Nä, men C åker ner idag och jag och Vilma stannar tills på tisdag. Imorgon ska vi och hälsa på min mormor och morfar och det är på tiden! Jag längtar efter dem så det gör lite ont! Men imorgon ska vi kramas :)

I övrigt är väl allt som det ska. Turbo kryper omkring som en virvelvind och pillar och når allt verkar det som, inget får man ha ifred. Hon vill smaka av precis allt och blir ledsen om hon ser att någon annan äter och hon inte får. Idag stod hon för första gången utan stöd, hon hade fått tag på ett spännande plastlock från diskmaskinen och det var för intressant för att bara hålla med en hand, så helt plötsligt stod hon med locket i båda händerna och glömde helt av att hålla i sig. Så stod hon i några sekunder, kanske 8-10, tills hon kom på sig. Hon har även tagit några steg med lära-gåvagnen.

Nej, nu hinns det inte med mer. När mamma och pappa är och hälsar på mig så hjälper de till med el, bygg, städ och sömnad. När jag hälsar på dem åtgäldar jag det genom att fixa deras datorer :)

Inga kommentarer: