06 januari 2012

Fullt upp

Det blir så dåligt med bloggande nu för tiden. Jag har en teori om varför. Varje dag filmar jag Vilma och skickar till mormor. Därför finns i min telefon mest bara filmer, nästan inga kort. Och jag tycker att blogginlägg ska innehålla kort, det vet jag att jag uppskattar när jag läser andras bloggar (jag uppskattar också de som bloggar ofta, något jag inte heller kan skryta med). Där har ni det, anledningen. Men allt går ju att förbättra :) Jag och Vilmisen har varit i Piteå sedan 20/12 och åker hem 9/12, nästan tre veckor. Det är alltid trevligt, men den här gången har det varit extra trevligt! Vet inte varför, det bara har det. Hunnit träffa vänner och bekanta, slappat och bara njutit. Även om vi har världshistoriens enklaste barn är det skönt att få lite avlastning. Vilma får så mycket uppmärksamhet här, hon lär inte vara lätt att underhålla när vi kommer hem. Hon hinner knappt pipa så är det någon där och leker och gör roliga ljud. Jag måste klona mig hemma i Finntorp tror jag :) Vilma (och jag själv) har fått massa fina julklappar, tack tack! Tur att Christofer kom hem en sväng vid nyår, inte minst så han kunde dra ner ett lass med kläder, böcker, overaller och andra Vilmaprylar ;) Men nog längtar vi efter honom, pappsen. Och han längtar som aldrig förr! Snart så :) I slutet av januari lägger vi ut vår lägenhet på Hemnet och så ska vi ha visningar. Får vi nått bud som vi är nöjd med så säljer vi, och så börjar letandet efter något nytt.. Skitläskigt är det, det känns som att sälja en kroppsdel, det är ju VÅRAN lägenhet, där bor VI! Så ska nån annan komma och stöka till och förstöra.. Men, man måste gå vidare, kan inte hålla kvar vid gammalt groll. Lägenheten är för liten, speciellt nu när turbo har fått fart under knäna och kryper både framåt och bakåt (mest bakåt). Sitter själv gör hon också. Det går fort, snart springer hon väl runt och ritar med kritor på halltapeten, hemska värld. Helst skulle man vilja flytta till ett hem med helkaklade väggar och plastgolv, och köpa en högtryckstvätt och bara gå lös en gång i veckan. Då får hon rita och kladda bäst hon vill! Nä, det blir (förhoppningsvis) en lägenhet med medelstandard, inte gammalt men inte toknytt så man måste gå runt å vara försiktig hela tiden. Begagnade möbler ska det vara, nytt får man köpa senare.. Här ska ristas i bord och hoppas i soffor :) Fullt ös medvetslös!



Inga kommentarer: