16 maj 2011

Lunka på

Jahapp, då är man officiellt en såndär som går över tiden. Trist, men vad göra?
Jag måste säga att jag tar det med mer ro än jag trodde om mig själv. Såklart, 14/5 (lördags) var lite av en urladdning. Grät och bråkade för mest ingenting. Men nu är fjortonde förbi och anspänningen kring det magiska datumet likaså. Nu är det snart den 16:e, och händer inget så kommer jag bli igångsatt 29:e, som allra senast (kan bli igångsättning tidigare också), eller så startar det av sig själv.. Nu är det bara vänta och se när det händer.. Fram till den 14:e så KUNDE det ha hänt, men nu VET jag att det kommer hända inom en tvåveckorsperiod. Det är väldigt stor skilland, iaf mentalt uppladdningsmässigt.

Hur laddar man upp på nått som kanske händer i natt eller om två dagar eller om två veckor?
Har tråkigt, uppenbarligen..

Jag har så svårt att ta mig någonstans, det blir korta utflykter. Är det för varmt måste jag stanna inomhus för jag blir alldeles snurrig och utmattad av värmen, och är det för kallt har jag ingen jacka som går att stänga så då fryser jag.
Lagom temp, lagom långt är det som gäller för mig.
Men alla säger att man ska vila.. från vad då?
Man vilar ju för att man är trött och har gjort nått ansträngande! Hur vilar man en kropp som inte gjort en knop ens? Det är supersvårt.
Jag har sett igenom alla nedladdade tv-serier, läst alla mina intressanta böcker, läst alla intressanta tidningar på biblioteket. Jag har bakat, tvättat, pysslat på balkongen, solat, lagat matlådor och fixat naglarna, flera gånger om.
Aktiviteterna börjar ta slut.

Men snart har man fullt upp, jag vet. Snart har man inte tid att vila, yes I know. Njut av lugnet, blääää...

Nej, det ger inget att misströsta. Snart kommer bebisen :)

Imorgon är planen, förutom att vila, dricka mycket vatten och äta ordentligt, att åka till en babyaffär i Vasastan som har dinappar till Aventflaskorna som hör till amningspumpen som jag så snällt fått låna av Johanna. Bara en sån sak! En sån resa tar, med femtioelva sitt-, drick- och matpauser inräknat, säkert 2-3 timmar. När jag väl är hemma igen följer självklart 2 timmar vila innan nästa projekt kan dra igång, det kan vara allt ifrån att gallra penséer till att ta ett bad.

Jag är int bitter alls ;)


3 kommentarer:

Marie sa...

Om du blir väldigt uttråkad nu på övertiden kan du alltid börja prova saker som ska få igång förlossningen. Inget funkar, givetvis, men då har du något att sysselsätta dig med och lägga energi på. :)

Johanna sa...

Åååå, önskar vi bodde närmare så jag kunde hänga hos dig mer! Det är ju så segt att vänta! Men snart är bebis här och jag är den som går och vaggar och ruvar. Kram på dig och kämpa på! /Johanna

Vivi sa...

Jag kanske kan roa dig ett par timmar på tisdag när jag har ledig dag.=)