08 maj 2011

Lugnet före stormen

Idag är det den 8/5, det första datumet för BF som vi fick, baserat på sista mensens första dag. Sen när vi var på ultraljud flyttades vi bakåt ca en vecka, så nytt datum blev 14/5.

Det händer inte så mycket. Jag har lite mensverksliknande värk då och då, men det är liksom inga "värkar" som man kan klocka eller så utan bara ett molande. Jag har blivit bästa kompis med min värmedyna, den hjälper :)

Nä, det här låter nog vänta på sig ett tag. Det gör inget, jag passar på att sova och vila. Lite rastlös är man, men tanken på att kroppen och barnet säger till när det är dags gör mig lugn. Man skulle ju inte vilja föda om kroppen var "omogen" precis.

Men för alla som undrar om jag kommer höra av mig när det händer så var lugna, ni lär knappast missa att det kommit en unge. Första prio på samtalslistan har dock mina och Christofers föräldrar :)

Nu ska jag passa på att bli lite uppassad av min man!
Han bäddar och fixar och kommer med frukost, gulle han :)

1 kommentar:

Marie sa...

Det låter lite som på vår förskola det du beskriver. Jag tycker det är heltokigt att små barn ska bli introducerade för godis och läsk på förskolan, innan de ens vet vad det är. Jag är inte heller sockerhysterisk och har aldrig varit utan äter vad jag vill och när jag vill. Jag vill att mina barn ska få samma syn på socker som jag har. Jag ser dock ingen mening med att erbjuda dem socker innan de själv ber om det, det vill säga när de är mogna och redo. Detta varierar givetvis mellan barn och barn och jag misstänker att Ellie kommer introduceras i sockrets fantastiska värld snabbare än Vincent i och med att hon ser vad han äter och vill ha samma. Vincent introducerades både för läsk och godis (säkert kakor och glass också, men det har jag större förståelse för) på dagis och jag tycker inte om det, det är jag som förälder som ska avgöra när mina barn är redo för detta, inte dagis. Jag försöker se fördelar med hur det är nu men jag kan ärligt talat inte hitta en enda bra sak med läget som det är nu. Inte en enda. Det finns andra, bättre enligt mig, alternativ. Till exempel skulle jag vilja att mitt barn firas för att just han fyller år, inte för att de andra barnen ska få glass. Kul med din åsikt även om den inte direkt överensstämmer med min. :)

Vad roligt förresten att det börjar vara dags nu! Hoppas det sätter igång snart och att du inte behöver vänta för länge. :)