18 april 2011

Jag älskar min kropp..

..för den är så duktig. Den säger precis vad den vill ha och behöver.
Just den här perioden behöver den havregrynsgröt och bananer. Den behöver massor med vatten, gärna med bubblor. Den behöver kissa, minst 10 gånger per dag.
Den behöver vila, gärna en eller två gånger per dag, och helst 6-7 timmar med sömn på natten.
Massage behöver den, för den är trött och tung.
Kroppen ber om det, och jag försöker ge den allt det.

Men den här hjärnan, den är inte så smart. Den vill ut i solen, sitta på uteservering, köpa blommor och plantera, städa, tvätta babykläder, sortera grejer på vinden, olja in golvet i vardagsrummet, cykla och shoppa.
Att vara höggravid i Stockholms bästa vårtider är en prövning, minst sagt.

Men jag har ju min Rubiks kub....

:)

Inga kommentarer: