04 februari 2011

Bläääää

Jag är helt slut. Jag har fått magsjuka.
Så gott som alla, både fröknar och barn, har haft det de senaste veckorna så värst oväntat var det inte.
Men fy så besvärligt det är att springa upp hela kvällen/natten för att kräkas när man har bebis i magen! Inte för att det är speciellt angenämt annars heller, men det blir som en ny dimension av jävlighet.
Jag är helt slut i rygg, magmuskler, bäcken.. Blir att sova hela dagen.
Ska skicka Christofer till affären och köpa Coca-cola (som han sen ska få blanda bort bubblorna i) och äpplen (som han sen ska få riva). Hinken står vid sidan av sängen och handduken ligger vid kudden. Hade jag haft Nalle Puh på VHS hade jag nog glömt bort vart jag var, och blivit 8 år igen, hemma på Lyckovägen.
När man var liten var det rårivna äpplen, avslagen cola och videofilm som var den ultimata kuren, och frisk blev man alltid.


Nä fy, tar och sover ett tag till..

Inga kommentarer: