06 december 2010

Ultraljud

Shit vad häftigt!
Coolaste på länge..
Blev tillbakaflyttad en vecka, så idag är jag 17+1, dvs i vecka 18 fortfarande (enligt de tidigare beräkningarna var jag 18+0 idag).
Komplicerat, jag vet, men jag är i vecka 18 nu och nästa måndag går jag in i vecka 19.
Jag är beräknad att föda 14 maj. Kanske klämmer ut den en dag tidigare så får h*n dela födelsedag med Simon 13/5! :)
Allt såg riktigt bra ut och bebisen sprattlade som bara den! Måste ju brås på sin far, hade den släktat på mig hade den legat och slappat och käkat chips ;)
En riktigt aktiv liten skrutt, helt otroligt att man inte känner nått!




Typiskt vår bebis att peta sig i näsan.



Supertydlig ryggrad (sedd upp och ner, som att bebisen ligger på mage).



Det lilla tomrummet är magsäcken.



Lilla huvudet. Den lilla fläcken i magen är hjärtat, det pickade på som bara den!

Underbart!!! :) Lyckligaste föräldrarna på jorden!

1 kommentar:

Vissla sa...

Den lilla gullungen som petar näsan! Visst känns det overkligt att se ultraljudsbilden för första gången? Du kommer snart att känna den första lilla flyktiga fjärils-känslan i magen. //Helena