08 december 2010

Jag blir TOKIG

Jag har sovit dåligt flera nätter i rad, inte kunnat somna förrän på småtimmarna.
Igår skulle Johan och Christofer ut och se fotboll och dricka öl, så jag tänkte hålla igång järnet här hemma för att sen vara trött vid nio-tiden. Sagt och gjort, 21.08 låg jag och försökte somna.
Det gick inte. Foglossningarna har satt igång världens jobbigaste ischias (falsk ischias, som inte går hela vägen ner till foten utan smärtar i ländrygg, skinka och lår). Min är till 80% i vänster skinka, det känns som att någon hugger med en kniv. Jag känner av den mest från eftermiddagen och så eskalerar den på kvällen, främst när jag lagt mig och slappnar av efter fysisk aktivitet.
Igår var det outhärdligt. Det går inte ligga på någon utav sidorna, inte på rygg och fastän det lindrar så kan jag inte ligga bekvämt på mage.
Upp och strecha, hämta värmedyna, bulla upp med kuddar. Hjälpte lite grann..
Precis när värmedynan gjort sitt och jag kunde slappna av så kickade magvärken in.
Äter Niferex för att mitt järndepåvärde är nere på 10 (dvs riktigt skrämmande risig nivå) och jag tog tabletten på kvällen innan jag la mig, ironiskt nog för att slippa må illa. Jo, tjena.
Mådde pyton i flera timmar och inget hjälpte. När killarna kom hem vid 02.30 hade jag inte kunnat somna eller slappna av.
Nån timme senare (06.38) vaknar jag av att nån idiot slår på sin bil här ute på gatan och låter den stå på tomgång och i skrivande stund (07.09) inte har kört iväg än. Monotomt, surrande ljud liknande torrtyrmetoderna på Guantanamo. Går inte somna om.

Om jag klarar denna dag utan att döda någon så gör jag det jävligt bra!

Inga kommentarer: