21 november 2010

Lista

Okej, barnvagnsköpet har kickat igång en del tankar. Vi behöver ju massor med grejer, mycket går ju köpa billigt på Blocket men jag tänkte kasta ut en lista på grejer vi behöver som kanske någon vi känner redan äger och vill låna ut/ge bort.

Ja, jag vet att det är länge kvar och man behöver inte planera allt.
Men jag gillar det, och jag gillar att vara ute i god tid. Dessutom kommer jag inom några månader vara väldigt otymplig och stor och då är det ju skönt att ligga på soffan och jäsa istället för att ränna på stan :)

Så, nån som vet nån som har nått?

BabyBjörn bärsele
Babysitter
Babyskydd (bilbarnstol) att ha i Piteå
Febertermometer (digital)
Nässug
Spjälsäng
Sängkläder till spjälsäng
Madrass och madrasskydd
Babygym
Badbalja
Barnstol
Blöjhink
Babyvakt
Resesäng (att ha i Piteå)
Täcke
Kudde
Filt
Vagnleksaker
Myggnät till vagn
Kläder
Leksaker
Extra barnvagn att ha i Piteå

1 kommentar:

Malin K sa...

Tips från coachen:

Babybjörns bärsele är inte så mycket att hänga i granen. Skulle inte köpa nån förrän jag vet om man får ett barn som vill bäras. Jag rekommenderar sjal. Efter att ha provat de är man fast, är itne svårt att knyta alls. Jag köpte en ny från tradera. Mysak hette märket, en privatperson som syr upp dom för ca 200 kr. Den var superbra.

Spjälis, badbalja och sånt finns ju billigt på Ikea om ni inte får ärva nått bra. =)

De som heter och säljs som blöjhink är oftast skitdåliga och dyra. Förstår mig itne alls på sånna. Vanliga pedalhinkar är bäst. Finns överallt. Typ på ÖB, Ica Maxi, mm. Man byter ändå påsen typ varannan dag.

Gissar att ni inte tänkt ha babyvakten i eran tvåa. Om man ska ha den mer lantligt, eller som oss i ett radhus så har vi köpt en från Jula som kostade 250 kr om ja minns rätt. Den har fungerat hur bra som helst. Går både att köra på batteri och med sladd.

Snorsugen är kanon. En sån tillsammans med renässans koksaltlösning är guld värd. =))

Får ni en tjej finns här kläder i överflöd. ;)

Du får skicka Vivvi att gå på Arcus loppis å shoppa. Haha.. Där brukar mamma vara och kommer alltid hem med hur mycket som helst. =))

Men lugn, bara lugn. Ni kommer bli överrrösta med grejer. Så är det med första barnet. Alla blir som tokiga! ;) Det är inte så mycket alls man behöver i början egentligen. Men jag vet hur det är. Man vill gärna ha allt för att känna sig redo. Hehe..

Grattis förresten, har nog inte skrivit de än! ;)

/Malin, lubbes kusin.