25 oktober 2010

Omg

Lisa är här, vi har ätit surströmming. Det var gott som satan. 4 timmar senare ringer det på dörren. Christofer öppnar.
Det är en granne som är lite lätt upprörd.

Granne: -Har ni ätit surströmming?
Christofer: -Ja.
G: -Det luktar rätt mycket..
C: -Oj, ursäkta, jo det luktar ju en del.
G: -Alltså, jag bor ovanför er och det luktar ju typ i hela min lägenhet.
C: -Okej.
G: -Alltså, det fastnar ju typ i tapeterna och i gardinerna och speciellt i sängkläderna. Jag har mitt sovrum däruppe och det luktar. Sånt går aldrig bort vet du.
C: -Okej.
G: -Det är ju inte bara att öppna en burk och tro att det slutar lukta direkt.
C: -....
G: -Jag hoppas att det inte luktar imorgon när jag kommer hem från jobbet, då måste vi prata om det här.
C: - Okej?
G: -Hej då.

Hahahahah!!!!
Vilken tönt! Hur ids man?
Självklart får man äta surströmming! Bostadsrättsföreningen brukar äta det i samlingslokalen vid årsmötena! Märkligt vad folk är korkade...

Hoppas han kommer förbi imorgon, då ska jag ge honom en Wonderbaum med presentsnöre på :)

Undra om han knackar på hos alla som röker på balkongen också, röker gör ju folk betydligt oftare än vad de äter surströmming, plus att det om nått fastnar i gardiner och tapeter, OCH är skadligt!

Eller har ni hört om någon som fått bestående men från surströmmingslukt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vilken tönt. Jag tror han var avundsjuk för att äta surströmming hör ju till ett "måste"

Anonym sa...

nu blev jag anonym igen jag vet inte vad jag gör för fel
mormor