01 september 2010

Aaaaaaaaah!!!

Igår blev jag förbannad.
Såhär var det, läs och avgör själva om jag har belägg för min ilska.

Efter jobbet åkte jag till Konsum Slussen för att handla mjölk, bröd, paprika, etc.
Mamma ringde så jag pratade med henne i headset under hela shoppingturen. När jag ska betala så lägger jag upp grejerna på bandet, drar mitt MedMera, drar mitt bankkort (samtidigt som jag fortfarande pratar med mamma).
Jag säger hej till tjejen i kassan, sa tack när jag fick kvittot. Inget konstigt.
Sen när jag står och packar mina grejer så säger kvinnan (kärringen) bakom mig i kassan medan hon betalar;
-Så otrevligt! Prata i telefon medan man betalar i kassan, vart är världen på väg. Har man inte tid att lägga på medan man handlar? Usch, så ohyfsat! Blir man inte less på sånna kunder?

Tjejen i kassan, otroligt obrydd bara rycker på axlarna.
Jag kokade, var såååå nära att rycka ur hörluren och ifrågasätta denna surfitta till människa. Vad fan tror hon?! Att tjejen i kassan bryr sig? Hon sitter i kassan på Konsum på Slussen. Hon träffar 200 kunder i timmen. Hon skiter väl fullständigt i om jag pratar med henne. Finns det något värre än small-talk? Vem fan vill prata med en främling? Finns det något värre än prat-bajsnödiga äldre som vill prata om NÅTT (vad som helst, väder, hälsa, storhelger)? Varför inte bara hålla käft och inte pressa fram massa onödig konversation...?
Jag var så sugen på att ljuga och säga att jag pratar med min cancersjuka mamma (hon har inte cancer) som bor 100 mil bort och som jag aldrig mer kommer träffa, så ja, jag har anledning att prata med henne i telefon. Vad har du själv för anledning att leva vidare för, så du kan förpesta fler människors liv vilket du verkar njuta så fullt av?

Så, nej, jag tror inte den 18-åriga kassörskan tyckte jag var otrevlig.
Surkärringen som klagar på unga, därrenot, henne hade hon nog kunnat strypa.

Hatar sura, feta, fula människor som lägger sig i andras liv!!!
Ge fan i mig och jobba med dina egna (uppenbara) problem istället!

1 kommentar:

mormor sa...

Du skulle gett henne en näsbränna