27 juni 2010

Christofer

Jag har länge tänkt på det här med familj och vad det egentligen betyder för mig. Under hela uppväxten så är ju familjen FAMILJEN, dvs föräldrar och syskon. Och de är ju självklart min familj och kommer alltid vara.

Men jag och Christofer har levt med varandra i snart 4 år. Vi har bott ihop, jobbat ihop, flyttat utomlands ihop och nu köpt en 1,7-miljoners lägenhet ihop.
Vi har gemensamt Coop-kort, ICA-kort och bankkonto. Vi äger två (feta) katter och har nästan bara gemensamma vänner.
Vi känner varandra helt och hållet och trivs att vara tillsammans. Vi ser båda en framtid ihop och vill båda ha barn och hus och hund och hela köret. Jag respekterar hans val av yrke och allt vad det innebär för vårt förhållande, både bra och dåliga saker, och utöver det så beundrar jag honom och hans kunskaper, arbetsförmåga och mentalitet i sin yrkesroll. Få är så roliga att jobba med som Christofer Brunström.
Han är rolig och har otrolig humor och jag skrattar största delen av tiden jag är med honom.
Han är en enkel människa, som tar lätt på saker och ting och han är den som lärt mig varva ner och njuta av livet. Han är en livsnjutare av rang och det är underbart att vara i hans sällskap.

Han är min familj.
Jag älskar honom från djupet av hjärtat, med varje fiber i min kropp.
Att han sen, utöver alla sina fina egenskaper, rensar vattenlåset i handfatet om man ber snällt ser jag som en oerhörd bonus!




/Hanna

1 kommentar:

Vivi sa...

Oj, så fint. Värmer ett Mamma hjärta. Kram på er..