26 februari 2010

Tänk vad en silverfisk kan åstadkomma!

Vi bor ju otroligt litet. Överjävligt litet.
Således har vi tagit till väldigt många smarta försvarslösningar från IKEA.
En av dessa är att utnyttja utrymmet som finns under sängen. Vet ni hur mycket som ryms under en 180 cm säng?
Massor!
Iom med hemresa denna helg på tänkte jag packa. Min stora röda bag låg längst in bakom alla förvaringsboxar, och jag bad Christofer ta ut den åt mig.
Det gjorde han och med den följde inte helt oväntat damm OCH, när jag lyfte på väskan, även en silverfisk.
BLÄ! Silverfiskar är så vidriga!! Jag fick panik och vågade inte sätta fötterna på golvet. Vart kommer dom från? Varför bodde han hos oss?

Vi googlade silverfiskar för att ta reda på mer, och här vill jag utfärda en varning:
Googla ALDRIG silverfiskar.

Hur som helst fick vi världens städryck, jag dammsög, Christofer tog ut allt under sängen och lyfte upp hela så vi kunde storstäda under. Allt blev städat, avtorkat, dammat, och även vädrat eftersom det var härliga en plusgrad ute och sol, vi hade dörren öppen säkert en timme för att vädra ut dom jävlarna.
Sen fick vi ett il, jag städade toaletten och vek in kläder i garderoben, Christofer diskade undan, handskurade köksgolvet med borste och torkade av alla köksluckor.

Nu besitter vi ett skinande rent hem :)
Tänk vad en liten silverfisk kan åstadkomma!


(och btw, hittade inga fler....)

Inga kommentarer: