15 november 2009

Livet är som en räkmacka

Mina vänner, här på bloggen händer det inte mycket. Ungefär som mitt liv, även kallat ekorrhjulet.

Tur man har en sån underbar sambo som gör vardagen så mycket trevligare, som häromdagen när han steg upp och gjorde denna macka (ja, han handskalade räkorna) åt mig innan jag skulle på jobbet. Det är kärlek :)

Annars då? I helgen har Christofer jobbat så då får man roa sig med annat. I fredags lagade jag och Gustav mat och drack vin, och kikade på Idol... Christofers syster Jenny var uppe i Stockholm med en kompis över helgen och de sov här på finntorpsvägen. Iom att Gustav bor i Märsta (1 timme bort från Nacka) så sov han över. Dvs att vi var 5 pers; jag, Christofer, Gustav, Jenny och hennes kompis Victoria som klämde ihop oss på 23 kvadrat. Nemas problemas!

Jag, Jenny, Victoria och en tjej som heter Charlotte gick och åt på Vapiano på lördagen, supertrevligt... Kändes väldigt New York-igt.
Jag tänker mycket på New York nuförtiden, för precis ett år sen hade vi bott där i över 2 månader. Vilken underbar tid att tänka tillbaka på, det känns fortfarande som NY är 'min' stad... :)
Jag är så glad att vi åkte dit!

Jahapp, då var det söndagkväll. Igen. Veckorna går så förbannat snabbt när man jobbar så här inrutade tider.


Jag längtar nånstans, men jag vet inte vart det är.

Inga kommentarer: