17 oktober 2009

Wipeout i mitt hjärta

Hej och hå...
Jag tänker ofta på att blogga. Flera gånger om dagen faktiskt. Så ofta blir det. Inte.
Konstigt, jag kan ju till och med blogga från mobilen, snabbt och enkelt.
MEN MEN, nu blir det av iaf..

Det här med TV på Internet. Lovely.
Det har ju självklart funnts länge, men utbudet har blivit större och mer lättillgängligt.
Nu kan man välja och vraka bland allt man inte har tid att se eller missat.

Jag tittar på Tv4 Play: Antikdeckarna, Idol och ibland Parlamentet.
SVT Play kikar jag på Skavlan, Doobidoo, brukade kolla på Tonårsliv, Cranford och På Spåret..
Tv3 Play har underbara Hål i väggen..

Och så Kanal 5 Webb-TV! Jag ser Nöjespokalen och självklart Wipeout!
Har ni sett Wipeout? Vilket underbart program.. Jag skrattar så jag får ont i magen.. Christofer skrattar också, fast åt mig och att jag skrattar så mycket.

Det är ju fulländat. Ingen handling, förnedrings-TV på lika villkor. Lite gyttja, lite magplask, fantastiska Felix Herngren och så.... megabollarna.
Här är ett litet best of-klipp med megabollarna. För er stackare som missat megabollarna kan jag förklara lite snabbt; deltagarna ska ta sig genom en bana. En del av denna bana är megabollarna. Deltagaren ska ta sig från torn 1 till torn 2 med hjälp av fyra gigantiska studsbollar som står strategiskt utplaserade i vattnet som skiljer tornen åt. Detta är det mycket få som klarar av, och får därför, efter att ha ramlat ner, simma till torn 2 och lättra upp för en stege.

Det är harmlöst, skitsvårt och otroligt underhållande!



Jag skrattar så jag får tårar i ögonen. Detta program räddar en deppig dag...
Ge det en chans, alla kan älska Wipeout!
Kolla in ett utav avsnitten här!


Jaja, nu ska jag ta mig en (av mig själv) nybakt kokostopp doppad i choklad. Lyx, såhär på lördagsaftonen.

Kram!

Inga kommentarer: