25 september 2009

Min dag

ÅÅÅÅÅÅ, vad skönt med helg!
Fredagar har fått en helt ny innebörd för mig :)
Ungarna sjunger fredagsmys-sången hela dagen, alla känner det på sig, man slappnar av. Plus att vi fick tacos till lunch!
Jaaa :)

I helgen ska vi till Stockholm Beer Festival.
Det blir nice..
Nästa helg åker jag hem till Piteå, det ska bli mysigt. Hälsa på nyopererad mamma och krasslig mormor, och alla andra friska också :)
Någon som är sugen på att hitta på nått?

Jaha ni, vad händer annars då?
Inte så där massor.. Dagarna ser ganska så lika ut.

Vaknar 07.45 av att TV slås på, ser Vakna med the Voice på Kanal 5. Klär mig. Kokar ett ägg, medan det kokar så petar jag in linserna och sminkar mig. Äter, fixar håret. Tar på jacka, kollar så jag har SL-kortet och mobilen med mig, går 08.50. Åker buss till Slussen, går hela långa perrongen, byter till tunnelbana mot Ropsten. Hoppar av vi Gärdet. Går genom parken och sen är jag framme på jobbet :)
Byter om till mjukiskläder som är lek- och smutsvänliga och sen kör vi, full rulle hela dagen :)
Slutar 17.00, åker hem och slänger mig på sängen som bara slappar... Det är där jag är nu :)


Så ser min dag ut, that's my life.. :)
Trivs bra.. Gillar mitt jobb riktigt mycket, kunde inte ha det bättre just nu (men får små slängar av längta-tillbaka-till-restaurang-livet då och då).
Gillar Stockholm också, tycker bättre om staden för var dag som går. Hm, trodde aldrig jag skulle droppa den meningen :)

Over and out!
/H

1 kommentar:

Elisabet sa...

Hej. Roligt att du trivs med ditt jobb. Längtar att få se dig nästa helg. Mamma