28 juni 2009

Lovely Lilacs

Ojojoj, detta är det tvåhundrade inlägget i bloggen :)
Grattis.. eller nått..

Kikar på Will & Grace. Härlig serie, man kan som titta lite, sminka sig, gå på toa, titta lite mer, laga mat, utan att det gör något. Missar inte så mycket.
Säkert femte omgången jag ser igenom serien.
Jag och Lisa ser Sex and the City, och hon har inte sett vissa av säsongerna. Jag är så avundsjuk! Jag är säkert inne på min tionde omgång..

Vet inte om jag älskar det här varma vädret eller hatar det. Jag är verkligen ingen outdoor person. Men å andra sidan är det två miljoner grader i lägenheten, så ute eller inne spelar ingen större roll. Inne finns det dock fläkt :)
Tycker om sommaren, men tycker minst lika mycket om vintern. Och våren, och hösten. Eller jag gillar idéen om hösten, snygga koftor, nya vinterskor, tända ljus och chokladkaka med en kopp te. Inte alltid man kommer ihåg hur mysig hösten kan vara utan hamnar direkt i en mental mörk pöl.
Note to self; te, kofta, ljus. Check.

Jag saknar Christofer. Det är tråkigt att inte ha honom här, jag är glad när han är i min närhet. Trivs med att vara själv också, det är inte det. Man kommer ihåg vem man är, vad man själv vill och vad man själv gillar. Man kommer ihåg att man är "jag", och inte alltid "vi".
Men samtidigt är man ju ett "vi"! "Vi tycker om att laga mat", "Vi tycker om den här filmen", "Vi bor ihop".

Ska bli mysigt att flytta ihop igen till hösten. Nån måste ju se till att han inte jobbar ihjäl sig!
Workaholic minst sagt den där karln. Men arbetsför är han, jobbar hårt, klagar aldrig och gör ett bra jobb. Inte så många jag känner skulle klara av det han gör, och hela tiden hålla humöret uppe och ge 110%.
Och nej, jag är inte skrytsam ;)

Nästa vecka blir det (förhoppningsvis) Kalamark, och sen jobb.. Jag är inte så oförmögen att jobba själv heller! Dock aldrig någonsin i samma utsträckning som Ch.. :)

Roligt att höra att folk faktiskt läser bloggen (eller iaf bryr sig om avsaknaden av inlägg).
Önskar bara att mitt liv var innehållsrikt nog att fylla ett inlägg om dagen ;)

Vi får väl se!

3 kommentarer:

Jenny sa...

Jag tycker inte det är antalet inlägg som avgör om en blogg är bra eller inte, och jag tycker du gör ett bra jobb! Kram!

Anonym sa...

jasg läser alltid eran(din) blogg, nästan slaviskt=)

kammen sa...

/kammen