03 april 2009

Sthlm


Vilket helt underbart vårväder det varit i Stockholm idag!
Säkert 15 grader i solen..minst!
Hela stans uteserveringar har varit överfulla med öldrickande glada människor.
När jag far till jobbet åker jag till slussen, går Katarinavägen över till Gamla Stan, går längs Skeppsbron tills jag kommer fram. Idag mötte jag massor med soliga, lyckliga människor på väg överallt. Fredag eftermiddag, ledighet, soligt, solglasögon... Livet var på topp!

Och jag måste erkänna, fastän det tar emot, Stockholm är helt okej.
Om man har ett jobb och vänner, såklart.

Stockholmare är supertrevliga, överhurtiga på något sätt, men dricksa kan dom. Det finns dock superdryga, nonchalanta arslen till Stockholmare också. Nonchalans är det fulaste egenskap som finns hos en människa. Oärlighet, snålhet, feghet, det är inget jämfört med nonchalans.
Det finns också ett genuint misstycke gentemot Piteå, Norrland i allmänhet.
Trist att folk har fördomar, för det är knappt nån som besökt norra Sverige överhuvudtaget.

Tur att det finns Piteå-entusiaster som jag :)

Inga kommentarer: