14 mars 2009

Lördag

Jaha, på den här bloggen skrivs det ju massor :)

Jag är hemma själv denna lördag för Ch är på jobbet hela dagen. Tråkigt, men men.
På morgonen har jag joggat, sen gjort pilates och städat hela lägenheten, dammtorkat, skrubbat toaletten, handlat och håller nu på att laga mat. Trist med ensam-middag.
Kanske ska bort sen ikväll, eller sega och se melodifestivalen. Får se.

Stockholm funkar sådär. Trivs bättre här i Nacka än på Mariatorget, lite lugnare och finare här.
But still, in the long run, i Stockholm vill jag inte bo.
Jag åker hem till Piteå till sommaren, förhoppningsvis får jag jobba, och förhoppningsvis kan jag bo i lägenheten. Förhoppningsvis blir det hur bra som helst.

Igår läste jag på hemsidan till utbildningen i Nyköping (som jag tyyyyyp hade bestämt mig för) och läser att terminsstaret hösten 2009 uteblir. BLÄ!!! Hur rövigt var inte det då?
Tur att utbildningen finns på så många andra ställen....

Jag har faktiskt börjat överväga utbildningen i Piteå, för att skaffa viktiga kontakter och skapa möjligheter på plats så att säga.
Många i min ålder saknar totalt förståelse för att jag inte vill utbilda mig och bo i Sthlm, att " this is the place to be"... Det är det säkert, Sthlm har säkert miljarder fler möjligheter än i Piteå, men man ska vara där man trivs och där hjärtat finns. Jag är bara så jäkla less på att höra att man måste vara här i storstan för att komma någonvart. That's just bull......
Men samtidigt kanske man vill pröva på en annan stad än Piteå?




Det blir bra hur det än blir!

1 kommentar:

Anonym sa...

Piteå blir lite bättre med dig i stan :)