03 mars 2009

Finntorp

Ja ni, hejsan allihopa, här sitter jag och bloggar från Nacka. Bor för tillfällt i Finntorp som ligger 10 min med buss från Slussen. På promenadavstånd har jag Sickla Köpcentrum med alla butiker man kan tänkas behöva, och inte så långt härifrån går Saltsjöbanan.
Lägenheten vi bor i är inte stor, 24 kvadrat, lika stor som min första lägenhet på Källbogatan.
Lägenheten är fräsch med nybyggt ikea-kök och kaklat badrum. I övrigt ett rum, en säng, två fåtöljer och en fransk balkong. Kort och gott.
Christofer åkte till jobbet vid elva och jag åkte ut till Skärholmen för att gå på Ikea.
Köpte diskställ, bestickeskorgar, handdukar, duschdraperi, badsrumsmatta, tandborstmugg, gardiner och ljuslyktor. Var tvungen att sätta lite kvinnlig prägel på boendet. Gick på Ica och köpte tvål och två nya tandborstar för att kompletera det hela. Nu känns allt mer ombonat och nystädat.

Imorgon är Ch ledig och vi ska väl hitta på något trevligt får man hoppas. Kanske en promenad längs vattnet?

På torsdag anländer min kära broder till Stockholm och det är med glädje jag visar honom runt. Han har inte varit här sen han var väldigt liten, så det är ju roligt att han får lära känna sin huvudstad :)
På söndagkväll har vi biljetter till Metallicas konsert, så lyckan är fullständig.



Jag lägger upp bilder så fort jag kan, kommer inte riktigt överens med USB-porten på den här datorn.

/H

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blir hemlängtan för stor finns det ett ICA i vid Sickla köpcentrum där de säljer Piteortens palt :).

Anonym sa...

wiii! later ju mys! far jag slagga i en av fotoljerna nar jag kommer till sthlm OM EN MANAD! nara, nara, nara!!