24 mars 2009

Crap crap crap

Alltså ursäkta, men hur dum i huvudet får man vara? Barnmorskan på Piteå vårdcentral är bortom dum i huvudet.
Mitt p-pillerrecept har gått ut utan att jag hunnit ta ut alla lådor. Ringer till vårdcentralen och förklarar att jag behöver en låda till, eftersom jag inte kommer kunna besöka vårdcentralen i Piteå förrän i juni. Hon blir typ skitsned och hetsar, förklarar att det faktiskt är en medicin och att hon inte kan skriva ut den till höger och vänster.
Absolut, det förstår jag, men jag har ätit p-piller sen åtta år tillbaka, och besöker gynekolog regelbundet. Jag hade kvar p-piller på mitt recept, men det hade hunnit gå ut.
Nej, hon tänker inte hjälpa mig eftersom jag är så oavsvarig och inte har försett mig med p-piller själv. Jag får vända mig till ungdomsmottagningen säger hon.
Jaha, säger jag, du vet väl att man inte går hos ungdomsmottagningen efter man fyllt 21.
Jodå, det visste hon, men jag fick väl chansa där istället tyckte hon.
Tack då sa jag, då la hon på.

Ursäkta uttrycket, men förbannade surfitta!

Inga kommentarer: